Без да омаловажаваме значението на образованието
Снимка: Getty
Психолозите и педагозите отдавна са казали, че училищният успех е субективен и ограничен критерий за оценка на знанията на ученика. Така че всеки случай е индивидуален.
Знанията със сигурност са важни, но ето 5 причини защо ученик, който има слаби оценките в училище, може да постигне много в живота.
Той е свикнал да му се карат
Него често го критикуват. Той постоянно чува упреци по свой адрес. Толкова често, че до края на училището престава да се вълнува от обидни квалификации и изявления.
И тук той има явно предимство пред отличника, който е бил модел за подражание до 11 клас, а постъпвайки на работа изведнъж става обект на критики от страна на началниците. В такава ситуация той ще бъде объркан и е възможно да се откаже.
Докато слабият ученик дори няма да обърне внимание на формата на критиката, ще се насочи към същтостта: нещо трябва да се коригира или преработи. И ако проектът му се провали, той ще го преживее много по-лесно.
Умее да преговаря и да моли за помощ
Възрастните наричат това умение „делегиране на правомощия“. Домашното му може да бъде приписано от Таня, Иван ще помогне на теста, а в лабораторията по физика трябва да седне до Кирил. Така нашият герой се нуждае само от едно умение: да бъде в добри отношения с тези, към които смята да се обърне за помощ, да знае какво да предложи в замяна, да е готов да помогне и т.н.
В бъдеще този, който знае как да събере екип, който да работи успешно под негово ръководство, ще бъде по-ценен за началниците от отличен студент, който се стреми да свърши всичко сам (това забавя всички процеси).
Той знае как бързо да намери изход от всяка ситуация
Какво да направи ученика, ако след пет минути определено ще бъдете извикан на дъската, а той въобще не е отворил учебника. Може веднага да признае, че не е учил и да получи поредната двойка. Може да избяга от час. Или може да организира празник на остроумието и находчивостта на черната дъска и бързо да излезе с отговор въз основа на стари знания.
Нестандартното мислене, способността да прави нови заключения от известни факти е нещо, което сега се цени от работодателите не по-малко от отличната диплома.
Снимка: Getty
Той не се разпилява и не се стреми към идеала
Драматичен състав, фото клуб, спортна секция ... и заедно с това трябва да се справи добре с всички предмети едновременно. И още - да бъде активен във всички дейности на класа – във всичко и навсякъде. Колко трудно живеят понякога тези отличници. По-късно този човек ще се нагърби с всички задачи подред, опитвайки се да угоди на всички и навсякъде. И няма гаранция, че ще успее със своя перфекционизъм.
От своя страна тези, които не са преследвали медали и грамоти, знаят как да подредят приоритетите си. Ученик, който учи зле и на когото редовно се напомня, че най-вероятно ще стана портиер, вече разбира: трябва да се съсредоточите върху това, което е важно, върху това, което наистина му се отдава, да развие силните си страни и да не се опитва да получи нещо повече от три по някоя тема, която не му е по сърце.
Нищо не се очаква от него.
И колкото и да е странно, това понякога води до успех. Върху отличниците тежат очаквания, отговорности и ... има огромен психологически натиск. Учителите очакват, че те винаги ще бъдат готови с уроците, контролните, олимпиадите.
Родителите мечтаят и очакват детето им да влезе в престижен университет и да го завърши с отличие.
Трудно е да си най-добрият ученик, всеки очаква нещо от теб.
За слабия ученик в това отношение е много по-лесно: от него не се очаква нищо, не му възлагат специални надежди.
Той е свободен от задължения и затова е готов да живее по план, да поема рискове и да върви към успеха, като се учи от собствените си грешки.
По материали на Parents, Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари